sobota, 31 października 2015

Disclosure - Omen ft. Sam Smith






Witajcie Kochani!


"To znak, który złapał mnie na dziecięcym płaczu"...Przedstawiam wam recenzje teledysku , który jest nowością w dyskografii brytyjskiego zespołu Disclosure. Utwór jest drugim singlem promującym album Caracal (2015), który został wydany 25 września 2015 roku. Teledysk jest owocem współpracy zespołu Disclosure z wokalistą Samem Smithem. Teledysk do kawałka "Omen" osiągnął niewiarygodna ilość wyświetleń w dość krótkim czasie.W dniu premiery miał 1,5 miliona wyświetleń. Nie ulega wiec wątpliwości, że mamy do czynienia z nowym przebojem.












Disclosure - Omen ft. Sam Smith





I ) Pierwsze wrażenie ( 10 pkt )

Kiedy zobaczyłam ten klip po raz pierwszy na kanale VH1 ; byłam pod wrażeniem. Dziwna reakcja-patrzyłam oczami szeroko otwartymi.Wszystko było magiczne,odmienne i ciekawe.Wszystko było na plus- muzyka,wokal,obraz.Zastanawiałam się jak historia i akcja potoczy się dalej. Teledysk kończy się stwierdzenie -Ciąg dalszy nastąpi(znaczy to, że akcja rozwinie się w późniejszych piosenkach zespołu. Kiedy obejrzałam go powtórnie na YouTube, nie mogłam oderwać wzroku od Sama Smitha, który bardzo mi zaimponował.Smith schudł i zaskoczył wszystkich swoim nowym lookiem. Dzięki niemu utwór jest uzależniający i szybko wpada w ucho.




II ) Piosenka ( 10 pkt )
Utwór spodobał mi się ogromnie.Wywarł na mnie wrażenie-sprawił, że nie mogłam przestać go słuchać.Jest w nim dużo emocji, które świetnie odzwierciedlają teledysk. Muzyka jest nowoczesna i stworzona do tańca Jak go słucham przechodzą mnie dreszcze i czuje euforie. Szczególnie podoba mi się wokal Sama Smitha, który jest wręcz magiczny. W refrenie pojawia się echo, które się świetnie wpasowuję w muzykę.Sam bardzo się wczuwa śpiewając;co podkreśla całokształt.Piosenka zapowiada się znakomicie i na pewno będzie to jeden z największych przebojów zespołu Disclosure.





III ) Fabuła ( 6 pkt )
Fabuła się z 3 etapów. Ma się wrażenie że nie wiadomo co się wydarzy.Akcja toczy się w przyszłości;innym wymiarze czasu (dokładnie jak w filmie "Tron:Dziedzictwo") 2 tygodnie po wcześniejszych wydarzeniach ( teledysk Holding On ft. Gregory Porter >>KLIK<< )Miasto w, którym dzieje się fabuła jest nowoczesne; z przyszłości - można porównać do miasta w filmie "Gwiezdne wojny, część IV: Nowa nadzieja".Tatuażystka przypomina mi postać z filmu "Dziewczyna z tatuażem" jest tajemnicza osobą. Wybiera się w miejsce - gdzie odbywa się gruba impreza.Pomieszczenie jest ze złota.We wnętrz są złote figury diabła ; sufit jest przyozdobiony obrazami( na wzór - Kaplicy Sykstyńskiej ).Jest bardzo piękne i pokazowe. Ludzie w "klubie nocnym" bawią się na całego - dokładnie jakby byli w transie lub "zaczarowani" muzyką.Sam Smith oparty o filar i śpiewa; wczuwając się. Jego oczy są przepełnione smutkiem, a głos rozpaczą.Sprawia wrażenie jakby był "pozbawiony myśli'' - zahipnotyzowany.Odnoszę wrażenie, że jedną  z ważnych postaci jest diabeł ( figurki wskazują na czczenie )Koniec jest tragiczny ( wskazują na to krzyki w tle ). Zabawę przerywa policja/agencji, którzy chwilę wcześniej skanowali budynek. Ciag dalszy nastąpi...






IV ) Efekty specjalne ( 5 pkt )
W teledysku można zauważyć kilka efektów specjalnych, które robią wrażenie; są bardzo realistyczne. Przede wszystkim miasto i miejsce akcji.Czipy, które są wstrzyknięte w skore ludzką ( tatuażystka wchodzą do kluby jest skanowana). Cała otoczka klipu- nowoczesna ; kosmiczna "z przyszłości".Policjanci/agenci są robotami.







V ) Pomysłowość ( 6 pkt )
Teledysk sprawia wrażenie filmu.Gatunkiem jest science-fiction/akcja.Klip jest interesujący i ciekawy-nie można się od niego oderwać. Nie trudno wpaść na pomysł stworzenia takiego teledysku.Jednak jest nowoczesny i akcja dzieje się w przyszłości (co jest na plus ze względu na zainteresowanie ludzi i modę).




VI ) Zgodność z piosenką ( 7 pkt )
Średnia-słowa nie do końca nawiązują do klipu.Sam Smith śpiewa o złamanym sercu i zranieniu przez dziewczynę.Jednak przesłaniem jest zła przepowiednia,w którą wierzy większość ludzi.



VI ) Dodatkowe:


a) Zdjęcia ( 10 pkt )
Doskonała jakoś klipu; nie można się do niczego przyczepić.

b) Obecność wykonawcy w klipie ( 4 pkt )
Sam Smith w klipie pojawia się co jakiś czas.

c) Błędy/spójność ( 2 pkt )
Brak rozwiniętej fabuły i brak wyjaśnienia ostatniej sceny-dlaczego policja/agencji wtargnęli do klubu.






VII ) Podsumowanie 
Punkty : 60
Ocena : dobry minus



10 komentarzy:

  1. Na początku nie znosiłam tej piosenki, ale aktualnie nawet ją lubię... A kiedy gdzieś tam zobaczę teledysk, to do tej pory nie wiem o co w nim chodzi xd

    Zapraszam do mnie.
    www.Rebelle-K.blog.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo za komentarz i opinie:) Ja również czasem tak mam , że na początku nie podoba mi sie jakiś utwór bądź wykonanie ale później po przesłuchaniu przekonuje sie do niego.Zgadzam się niektóre teledyski maja przesłanie ukryte i trudno się zorientować co autor miał na myśli :) Pozdrawiam Angell

      Usuń
  2. "Omen" jest okej, ale ja zdecydowanie stawiam na "Magnets". Lorde mnie kompletnie zaskoczyła charyzmą. Aż wróciła mi ochota na jej płytę ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magnets jest bardzo interesującym utworem - pochłania do przemyśleń.Często do niego wracam. Lorde potrafi zaskakiwać;ciekawi mnie jej następny krążek. Dziekuje za opinię :) Pozdrawiam Angell

      Usuń
  3. Twój sposób oceniania jest dla mnie po prostu niesamowity. Żałuję, że nie wymyśliłam tego przed Tobą :D

    Piosenki nie znam, ale mam zamiar zapoznać się w najbliższym czasie z muzyką Disclosure.

    Zapraszam na nową notkę na blogu NAMUZOWANI.blog.onet.pl (podsumowanie najlepszych albumów wydanych w latach 2000-2015)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo za dobre słowa i za komentarz Aniu :) :)Bardzo cieszy mnie to, ze podoba się Tobie mój sposób oceniania.Serdecznie polecam bliżej zapoznać sie z muzyka Disclosure jest świetna.Twój blog jest bardzo ciekawy i można go czytać bez końca.Podoba mi się sposób pisania Twoich recenzji i opinie. Postaram się jeszcze częściej zaglądać na Twojego bloga:) Pozdrawiam Angell :)

      Usuń
  4. Piosenka niezła, aczkolwiek nie przepadam za Samem. Bardziej podoba mi się Disclosure z Lorde.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na wildflowers.blog.onet.pl. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje z komentarz ;) Utwór Disclosure z Lorde jest również niezwykły ma w sobie niezwykła aurę.Cały dorobek zespołu jest interesujący :) Dla mnie Sam jest świetny ma piękny głos a jago piosenki dają dużo do myślenia.Pozdrawiam Angell :) PS.Będę częściej zaglądać na Twojego bloga piszesz bardzo ciekawe recenzje :)

      Usuń
  5. Serdecznie zapraszam na nową notkę na blogu NAMUZOWANI.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za powiadomienie :) Oczywiście zostawię komentarz :)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją, do dalszego prowadzenia bloga - za każdy komentarz postaram się odwdzięczyć ♥Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane, a za wszystkie miłe komentarze bardzo dziękuję ♥ zawsze zgadzam sie na wasze prośby; )
Piszcie od serca i nie kłamcie,jeśli coś obiecujesz dotrzymaj słowa; )
Obserwacja=Obserwacja Uczciwa