środa, 3 lutego 2016

Song Of The Week: Adele - "Hello"

Witam Wszystkich Moich Czytelników!

Hello Adele



Kolejne wydanie cyklu"Song Of The Week".W dzisiejszym poście przyjrzymy się kawałkowi Adele z jej najnowszej płyty "25". Zwracając uwagę na historie powstania, informacje, muzykę, tekst oraz teledysk."Hello" jest to pierwszy singiel promujący album Adele "25".Piosenka została wydana 23 października 2015 roku i otrzymała powszechne uznanie oraz pozytywne oceny ze strony krytyków. Postaram się przybliżyć wam wszystkie ważne informacje dotyczące arcydzieła Adele.



WAŻNE INFORMACJE



ARTYSTA:  Adele

KRAJ:  Wielka Brytania

GATUNEK:  Pop, Soul

TYTUŁ: Hello

ROK POWSTANIA: 2015

KOMPOZYTOR: Adele Adkins, Greg Kurstin




AUTOR TEKSTU: Adele Adkins, Greg Kurstin

DATA WYDANIA SINGLA: 23 października 2015

ALBUM: 25

DATA WYDANIA ALBUMU:  20 listopada 2015

WYTWÓRNIA:  XL






SINGIEL+OKŁADKA ALBUMU






"Hello" - Singiel








"25 " - Album










INFORMACJE + HISTORIA POWSTANIA


"Adele o płycie"-Moja poprzednia płyta - "21" była płytą rozstania. Jeśli miałbym jakoś określić nową, powiedziałabym, że to płyta godzenia się z tym, jak jest. Godzenia się ze sobą, ze straconym czasem, ze wszystkim, co zrobiłam i czego nie zrobiłam. (...) "25" jest o poznawaniu osoby, którą się stałam, nie zdając sobie z tego sprawy. Przepraszam, że tyle to trwało, ale takie jest życie. Za brzmienie albumu czuwają: Max Martin, Greg Kurstin, Paul Epworth, Ryan Tedder i Pharrell Williams. To właśnie ten ostatni jakiś czas temu zdradził kulisy współpracy z piosenkarką: - "Ona otwiera pamiętnik na 20 minut, może nawet na 32 minuty, a później oddaje tekst piosenki i znika. I już jej nie ma. Ona jest mistrzowską pisarką!". Na standardowej wersji longplaya "25" znajdziemy 11 utworów.
"O utworze" - "Hello" został napisany przez Adele i Greg'a Kurstin. "Hello" została napisana w Chiswick, Londyn.Proces pisania był powolny i trwał sześć miesięcy. Adele napisała połowę piosenki i przerwała. Po sześciu miesiącach Kurstin dokończyć piosenkę z nią; stwierdzając, że "nie jest pewien czy Adele kiedykolwiek wróci i ja zakończy ". W utworze Greg Kurstin grał na basie, gitarze, perkusji, pianinie i keyboardzie, a Adele na perkusji.




HELLO


Adele jest dojrzałą kobietą o anielskim głosie. Jej powrót po trzech latach okazał się fenomenem.Odmieniona Adele zaśpiewała podczas brytyjskiego finału programu X Factor. Artystka zaskoczyła nie tylko wykonaniem na żywo przeboju „Hello”, ale przede wszystkim nową fryzurą. Piosenkarka ścięła swoje półdługie włosy i zaprezentowała się w krótkim blond bobie. Nowa fryzura Adele zrobiła na jej wielbicielach bardzo dobre wrażenie.



MUZYKA


"Hello" to klasyczna ballada fortepianowa z duszy wpływów i tekstów omawiających tematów nostalgii i żalu.W refrenie słychać śpiew Adele nad warstwą wokalu, fortepianu i perkusji, które zostały opisane przez The Daily Telegraph, jak opierające się "w kierunku bardzo soczystej ściany dźwięku". Adele każde słowo śpiewa z uczuciem;"krzycząc z bólu". Wczuwając się w role kobiety o złamanym sercu.W oczach piosenkarki przejawia się ból i smutek. Utwór jest wyrazem hołdu dla bliskiej osoby.



TEKST


Lirycznie, piosenka skupia się na tematach będących przedmiotem nostalgii i żalu. Jest jak rozmowa miedzy dwiema osobami,które nie potrafią dojść do porozumienia.Ich charaktery są zróżnicowane zupełnie jak biel i czerń. Kawałek jest postrzegany jako kontynuacja singla "Someone Like You", skłaniające do refleksji po nieudanym związku. Słowa piosenki obracają się wokół "wszystkich relacjach z jej przeszłości", od przyjaciół po członków rodziny i byłych partnerów.




TEKST PIOSENKI ( WERSJA ANGIELSKA)



Hello, it’s me
I was wondering if after all these years you’d like to meet
To go over everything
They say that time’s supposed to heal you
But I ain’t done much healing

Hello, can you hear me?
I'm in California, dreaming about who we used to be
When we were younger and free
I've forgotten how it felt before the world fell at our feet
There's such a difference between us
And a million miles

Hello from the other side
I must have called a thousand times to tell you: 
"I'm sorry, for everything that I've done"
But when I call you never seem to be home

Hello from the outside
At least I can say that I've tried to tell you:
"I'm sorry for breaking your heart"
But it don't matter
It clearly doesn't tear you apart anymore

Hello, how are you?
It's so typical of me to talk about myself, I'm sorry
I hope that you're well
Did you ever make it out of that town
Where nothing ever happened?
It's no secret that the both of us are running out of time

So, Hello from the other side
I must have called a thousand times to tell you:
"I'm sorry for everything that I've done"
But when I call you never seem to be home

Hello from the outside
At least I can say that I've tried to tell you:
"I'm sorry for breaking your heart"
But it don't matter
It clearly doesn't tear you apart anymore

Ooooohh, Ooooohh, anymore
Ooooohh, anymore
Ooooohh, anymore
Anymore

Hello from the other side
I must have called a thousand times to tell you:
"I'm sorry for everything that I've done"
But when I call you never seem to be home

Hello from the outside
At least I can say that I've tried to tell you:
"I'm sorry for breaking your heart"
But it don't matter
It clearly doesn't tear you apart anymore





TEKST PIOSENKI ( WERSJA POLSKA)



Cześć, to ja

Zastanawiałam się, czy po tych wszystkich latach

Chciałbyś się spotkać, by o wszystkim porozmawiać?

Mówią, że czas powinien leczyć rany

Ale ja nie czuję się uleczona




Halo, czy mnie słyszysz?

Jestem w Kalifornii, marząc o tych, którymi kiedyś byliśmy

Gdy byliśmy młodsi i wolni

Zapomniałam jak to było, zanim świat upadł nam do stóp

Między nami jest ogromna różnica 

I milion mil




Witam z drugiej strony

Dzwoniłam chyba z tysiąc razy, by powiedzieć:

"Przepraszam za wszystko, co zrobiłam"

Ale, gdy dzwoniłam, zdawało się nigdy nie być Cię w domu








Witam z zewnątrz

Przynajmniej mogę stwierdzić, że próbowałam powiedzieć:

"Przepraszam za złamanie Ci serca"

Ale to nie ma znaczenia

Najwyraźniej już więcej nie rwie Cię to na strzępy








Cześć, jak się masz?

To dla mnie takie typowe, by mówić o sobie, przepraszam

Mam nadzieję, że masz się dobrze

Czy kiedykolwiek opuściłeś to miasto

W którym nic się nigdy nie dzieje

Nie jest tajemnicą, że nam obojgu kończy się czas




Więc witam z drugiej strony

Dzwoniłam chyba z tysiąc razy, by powiedzieć:

"Przepraszam za wszystko, co zrobiłam"

Ale, gdy dzwoniłam, zdawało się nigdy nie być Cię w domu




Witam z zewnątrz

Przynajmniej mogę stwierdzić, że próbowałam powiedzieć:

"Przepraszam za złamanie Ci serca"

Ale to nie ma znaczenia

Najwyraźniej już więcej nie rwie Cię to na strzępy




Ooooohh, Ooooohh, nigdy więcej

Ooooohh, nigdy więcej

Ooooohh, nigdy więcej

Nigdy więcej




Witam z drugiej strony

Dzwoniłam chyba z tysiąc razy, by powiedzieć:

"Przepraszam za wszystko, co zrobiłam"

Ale, gdy dzwoniłam, zdawało się nigdy nie być Cię w domu




Witam z zewnątrz

Przynajmniej mogę stwierdzić, że próbowałam powiedzieć:

"Przepraszam za złamanie Ci serca"

Ale to nie ma znaczenia

Najwyraźniej już więcej nie rwie Cię to na strzępy




TELEDYSK


Teledysk do piosenki "Hello" jest nakręcony w formacie IMAX. Został wyreżyserowany przez francuskiego aktora i reżysera Xavier Dolan. Premiera klipu odbyła się 22 października 2015. Film czerpie inspirację z debiutu Dolan'a "Zabiłem moją matkę".Akcja klipu rozgrywa się na farmie w Montrealu.W teledysku gwiazda walczy z jesienną aurą. Silny wiatr rozwiewa jej włosy, a z drzew spadają liście. W nieco depresyjny klimat wprowadza czarno-biały obraz.U boku Adele występuje Tristan Wilds -amerykański aktor znany między innymi z filmu „Sekretne życie pszczół”. Tristan nie jest debiutantem, jak wcześniej sądzono, ma za sobą sporo dobrych i pozytywnie ocenionych przez krytyków ról i projektów muzycznych. Ma na swoim koncie nominację do Grammy za swój debiutancki album „New York: A Love Story” w 2014 roku. Wideoklip Adele "Hello" zadebiutował w sieci w piątek, 23 października. W ciągu pierwszych 48 godzin obecności w serwisie YouTube klip zanotował ponad 50 milionów odtworzeń. Jak informuje YouTube na oficjalnym blogu, to jeden z najchętniej oglądanych współczesnych teledysków. Z wpisu można dowiedzieć się również, że "Hello" w najlepszej godzinie zanotowało 1,6 mln oglądających. Dla porównania - zwiastun filmu "Gwiezdne Wojny: Przebudzenie mocy" w szczytowym momencie w ciągu godziny obejrzało "zaledwie" 1,2 miliona osób.









POZYCJE NA LISTACH

Piosenka otrzymała powszechne uznanie i głównie pozytywne oceny ze strony krytyków, którzy porównywali utwór do wcześniejszych wydawnictw Adele. „Hello” osiągnął międzynarodowy sukces, docierając do pierwszego miejsca listy przebojów w ponad 28 krajach, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, gdzie ma największą sprzedaż tygodniową od ostatnich trzech lat. W Stanach Zjednoczonych utwór zadebiutował na szczycie Billboard Hot 100, oraz jako pierwsza piosenka przekroczyła milion cyfrowej sprzedaży w czwartym tygodniu. Magazyn Rolling Stone umieścił utwór "Hello" na 6 miejscu na liście 50 najlepszych piosenek 2015 roku.






WYBÓR + WŁASNE EMOCJE I UCZUCIA

Wybrałam właśnie ten utwór, gdyż podbił moje serce Słuchając ballady Adele wzruszam się do łez, jest tak bardzo prawdziwa i piękna.Od pierwszych sekund trwania utworu wpadł mi w ucho.Zawsze gdy smutek mi towarzyszy słucham "Hello". Utwór ten dodaje sił i nadziei. Byłam.Byłam pewna ,że będzie to wielki powrót Adele na scenę. Jest to klasyczna ballada o miłości; z pięknym lirycznym tekstem.W refrenie Adele daje z siebie wszystko prezentując swój genialny wokal. Piosenka "Hello" jest na rynku od 23 października 2015 roku i dość krótkim czasie zdobyła wiele nominacji m.in. Nickelodeon Kids' Choice Award: Ulubiona piosenka, Brit Award: Najlepszy singiel brytyjski, Brit Award: Najlepszy brytyjski teledysk.



6 komentarzy:

  1. Świetny blog! Naprawdę ciekawy! Zapraszam też do mnie lauramoodo.blogspot.com! Pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko tylko nie Hello. Mam dość tej piosenki, mimo że jest genialna.

    Nowa recenzja na NAMUZOWANI.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię tą piosenkę, choć nie za pierwszym razem ją polubiłam. A Adele po prostu uwielbiam.

    Zapraszam do siebie.
    www.Rebelle-K.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam na nowy wpis na NAMUZOWANI.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nic nie pisałaś... Adel już od prawie 2 miesięcy została zajechana w radiu, a szkoda, bo to piękna piosenka. Zapraszam na swoją co piątkową serię Słowo i Dźwięk na http://3kreskipowyzej0.blogspot.com/ Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją, do dalszego prowadzenia bloga - za każdy komentarz postaram się odwdzięczyć ♥Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane, a za wszystkie miłe komentarze bardzo dziękuję ♥ zawsze zgadzam sie na wasze prośby; )
Piszcie od serca i nie kłamcie,jeśli coś obiecujesz dotrzymaj słowa; )
Obserwacja=Obserwacja Uczciwa