piątek, 4 kwietnia 2014

PORADNIK: Jak znaleźć piosenkę nie znając tytułu?

Zdarzyło ci się to kiedyś? Jadąc autobusem,samochodem lub będąc po prostu w jakimś miejscu usłyszałaś/usłyszałeś utwór, który utkwił Ci w pamięci, ale nie miałeś pojęcia jaki nosi tytuł? W jaki więc sposób odszukać „wypatrzoną” piosenkę? To wcale nie jest trudne.Teraz, każdy z was odnajdzie to czego szuka... Oto kilka złotych rad.


Alívio Imediato | via Tumblr




Złote Rady ... Jak znaleźć utwór nie znając tytułu


1.   Pomyśl o jakimś fragmencie piosenki, który utkwił Ci w pamięci. Zazwyczaj zapamiętujesz jakiś wers, najczęściej refren, który tkwi Ci w głowie nie chcąc z niej wyjść. Powtarzaj sobie ten fragment w głowie lub na głos (to nawet lepsza opcja) wielokrotnie, aż w końcu Twoja pamięć „ruszy dalej” i będziesz mógł przypomnieć sobie kolejne wersy.

2.   Jeśli masz dostęp do internetu, skorzystaj z niego. Jeśli nie masz internetu, udaj się do pobliskiej biblioteki lub kafejki internetowej.


3.   Wpisz adres „Google.com” lub adres jakiejś innej wyszukiwarki internetowej.



4.   W oknie wyszukiwarki wpisz fragment tekstu piosenki, który pamiętasz, dopisz do niego słowo „tekst” i kliknij „szukaj” lub naciśnij na klawiaturze „enter”.


5.  Jeśli pamiętasz kilka fragmentów piosenki wpisz je wszystkie, każdy w osobnym cudzysłowie. Im więcej tekstu pamiętasz tym większe szanse na odnalezienie właściwej piosenki.

6.   Kliknij na pierwszą z góry propozycję podaną przez wyszukiwarkę. Jeśli to jest ta piosenka – brawo! Udało Ci się. Jeśli nie, klikaj po kolei w pozostałe propozycje wyszukiwarki. „Twoja” piosenka na pewno gdzieś tam jest!


10 komentarzy:

  1. Teraz jest to bardzo łatwe - trzeba tylko wpisać fragment piosenki w Google ;) Pamiętam, jak kiedyś w radio usłyszałam świetną piosenkę, a nie miałam wtedy (jeszcze) Internetu i nie mogłam jej poszukać. Utwór bardzo zapadł mi w pamięć. Dopiero po kilku latach, już z Internetem, słuchałam utworów jednego zespołu, który mi się ostatnio spodobał i jak bardzo się ucieszyłam, kiedy okazało się, że moja "zaginiona" piosenka to właśnie utwór tego zespołu!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie zgadzam się z Tobą ;) fajnie że udało ci sie znaleźć ten utwór.
      Ja też pamiętam miałam podobną sytuację;usłyszałam w radiu świetny utwór i niestety nie podali nazwy,ale w końcu wpisując słowa piosenki udało mi się go odnaleźć ;* dzięki za super komentarz Monia <3

      Usuń
  2. Świetny poradnik. Często tak miałam, że poszukiwałam piosenki, w głowie ciągle ja odtwarzałam, ale nie znałam tytułu. Teraz mam nadzieję, że sobie poradzę :)

    http://enjoyyourlifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bardzo ;* cieszę się że się podoba <3 ja również miałam często takie sytuację ;*
      na pewno sobie poradzisz teraz to jest znacznie prostsze i szybsze rozwiązanie ;) trzymam oba kciuki za Ciebie ^^
      Pozdrawiam Angell ;)

      Usuń
  3. Świetne porady! Ja właśnie tak zazwyczaj robię :3

    Mój blog [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hey Kina dzięki bardzo za wartościowy komentarz ;) ciesze się że mój poradnik się Tobie podoba <3

      Usuń
  4. Ja także już obserwuję ;*
    zapraszam: gertrama.blogspot.com

    Miłej soboty ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;* super dziękuje
      będę wpadać częściej <3 miłej soboty
      Pozdrawiam Angell

      Usuń
  5. hehe dobre rady nie sa zle, ale jesli sluchasz radnia znasz stacje i godzine a nie tytul to wchodzisz na te stronke i sprawdzasz wg dat godzin i trafiasz, banalne
    Pozdrawiam Cię :)) i bardzo proszę nie spamowac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to tez prawda ;) masz rację zgadzam się z Tobą należy kombinować jak sie da ;)
      pozdrawiam Angell, która nie spamuje tylko promuje ;*

      Usuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją, do dalszego prowadzenia bloga - za każdy komentarz postaram się odwdzięczyć ♥Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane, a za wszystkie miłe komentarze bardzo dziękuję ♥ zawsze zgadzam sie na wasze prośby; )
Piszcie od serca i nie kłamcie,jeśli coś obiecujesz dotrzymaj słowa; )
Obserwacja=Obserwacja Uczciwa