sobota, 12 kwietnia 2014

Nirvana - In Bloom

On jest osobą, która lubi wszystkie nasze śliczne piosenki... czyli recenzja teledysku Nirvany. Film zdobył nagrodę MTV Video Music Awards w 1993 w kategorii Najlepszy Alternatywny Teledysk oraz zajął 1. miejsce w zestawieniu gazety The Village Voice pt. Pazz & Jop (1992).












Nirvana - In Bloom


I ) Pierwsze wrażenie ( 8 pkt )
Teledysk obejrzałam po raz pierwszy na MTV. Siedziałam w fotelu i wyraźnie się przyglądałam. Zahipnotyzował mnie całkowicie.Od pierwszego kadru, zrobił na mnie wrażenie.Był stary, w stylu lat 60. Wydawało się, że właśnie wtedy powstał. Czułam się jakbym przeniosła się w przeszłość. Bardzo mi się podobał. Uważam, ze to jeden z najlepszych teledysków w historii, które trzeba zobaczyć.

II ) Piosenka ( 10 pkt )
Utwór bardzo mi się podoba. Zachwyca pod każdym względem ( tekstu i muzyki )
Jest jedną z najbardziej niesamowitych piosenek, jaką kiedykolwiek słyszałam. Jest w niej wszystko...Epic Intro, bas, teksty, wokal, perkusja. Nic dodać, nic ująć. Bardzo inteligentny tekst. Nawiązuje on do opinii publicznej; fanów którzy nie rozumiej przesłania Nirvany.
Słuchają ich muzyki dla szpanu/popisu. Problem ten, występuje do dnia dzisiejszego.

III ) Fabuła ( 5 pkt )
Fabuła utworu nie jest wielce skomplikowana.Jednak nie ma czegoś takiego, że nie ma jej wcale. Jest przewidywalna, ale oryginalna.Teledysk zaczyna się od typowo programowego intra (zaczerpnięte z programu The People's Court), następnie Nirvana proszona jest na scenę przy aplauzie publiczności; nieustanny wrzask nastolatków jest słyszalny w każdym momencie teledysku. Członkowie grupy, których prowadzący program nazywa "całkowicie dobrymi i skromnymi facetami" występują ubrani w stylu The Beach Boys; Cobain nosi okulary powodujące zamglenie obrazu, Novoselic zaś jest krótko ostrzyżony (fryzura spodobała się muzykowi tak bardzo, że postanowił ją pozostawić). Pod koniec teledysku grupa niszczy wszystkie swoje instrumenty.

IV ) Efekty specjalne ( 3 pkt )
Teledysk jest jednym wielkim efektem specjalnym. Został nakręcony w 1992 roku,a jest wykonany w stylu lat 60.Technika czarno-biała; robi wrażenie. Następnie artyści pojawiają się w sukniach;bardzo zabawny moment w klipie. Teledysk sam w sobie jest zajmujący.

V ) Pomysłowość ( 8 pkt )
Nowy klip parodiował występy muzyczne z lat 60. XX wieku.Humorystyczny wydźwięk teledysku spowodowany był tym, ze Cobain był "bardzo zmęczony i zdenerwowany tym, że ludzie biorą nas tak bardzo na poważnie... chciałem zrobić sobie jaja i pokazać, ze my też mamy poczucie humoru". Pierwotnym pomysłem Cobaina na teledysk była historia dziewczynki urodzonej w środowisku Ku Klux Klanu, która pewnego dnia zdaje sobie sprawę, jak okrutni są członkowie tej organizacji. Koncepcja wokalisty okazała się zbyt ambitna, więc Cobain postanowił sparodiować występy zespołów w programach telewizyjnych z początku lat 80., np. Ed Sullivan Show.

VI ) Zgodność z piosenką ( 6 pkt )
Dość spora.Teledysk ukazuje grono wrzeszczących i podekscytowanych się fanów,którzy nie rozumieją przesłania utworu.

VI ) Dodatkowe:

a) Making Of ( 0 pkt )
Brak

b) Reżyseria ( 7 pkt )
Kevin Kerslake jest amerykańskim reżyserem teledysków.Twórca wideoklipów grup takich jak Stone Temple Pilots, Filter, 311, Faith No More, Green Day, Depeche Mode, The Smashing Pumpkins, Papa Roach, Nirvana, Rise Against i wielu innych zespołów. Nie mam zastrzeżeń.

c) Zdjęcia ( 10 pkt )
Bardzo ładna jakość jak na lata 90, w których powstał. Obraz czarno-biały daje ciekawy efekt. Można poczuć się jak w latach 60 xd.Bardzo ciekawy teledysk.

d) Obecność wykonawcy w klipie ( 3 pkt )
Nirvana jest w klipie przez cały czas.

e) Błędy/spójność ( 2 pkt )
Denerwują mnie wrzeszczący fani w czasie teledysku.

f) Nagrody ( 10 pkt )
Miejsca na listach przebojów, nagroda MTV Video Music Awards w 1993 w kategorii Najlepszy Alternatywny Teledysk, 1 miejsce w zestawieniu gazety The Village Voice pt. Pazz & Jop (1992).W 2004 utwór umieszczono na 407. miejscu listy 500 utworów wszech czasów magazynu Rolling Stone.Singel osiągnął 28. miejsce na liście UK Singles Chart. Piosenka uplasowała się na 5. miejscu listy Mainstream Rock Tracks.


VII ) Podsumowanie 
Punkty : 72
Ocena : dobry plus

2 komentarze:

  1. Angell, świetny pomysł z ocenianiem teledysku! :)
    [Tylko nie wiem jaka jest skala. np. oceniasz pierwsze wrażenie na 8 punktów. Ale na ile? 8/10? ^^ Poza tym nie mam zastrzeżeń co do wpisu.]
    Tak, mnie też denerwują wrzeszczący fani. Co do teledysku, sam w sobie jest bardzo pomysłowy: tak jak już wspomniałaś - czarno-białe barwy tworzą niepowtarzalny klimat. Kurt w takiej fryzurze i okularach wygląda tak grzecznie jak nie on. :D Mój ulubiony moment, to oczywiście ten, w którym członkowie zespołu niszczą sprzęt. Nie ma to jak rozwalanie gitar i perkusji, chciałabym być na takim koncercie! ;)

    Jeśli chodzi o piosenkę, to wpada w ucho, ja osobiście mam ją dosyć wysoko w rankingu utworów Nirvany. Tekst jest skierowany wiadomo do kogo. Ci, którzy słuchają Nirvany "bo to takie modne" itp. powinni przez chwilę pomyśleć... :P Nie rozumiem jak można słuchać jakiegoś zespołu "dla szpanu", naprawdę. Jeśli słyszę, że jakiś zespół jest dobry i warto go znać i słuchać jego piosenek, to przesłuchuję parę, zapoznaję się z biografiami artystów i jeśli mi się podoba, to pogłębiam wiedzę o zespole, ich muzyce itp., a jeśli mi nie odpowiada, nie słucham na siłę... Jaki to ma sens? :|

    Nie wiedziałam o pomyśle na teledysk z nawiązaniem do Klu Klux Klanu, ale szkoda, że go nei wykorzystali, bo mogłoby być ciekawie ;)
    Chociaż "zabawny" moment był rzeczywiście świetny ;)

    Cieszę się, że tak dużo piszesz ostatnio o Nirvanie :)

    Pozdrawiam,
    Angelika JJ

    __
    http://angelikaproject.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi niestety ta piosenka nie bardzo przypadła do gustu. Post ciekawy, widać, że się znasz na muzyce i to Cię ''kręci''. Masz takie lekkie pióro w pisaniu! :)

    http://enjoyyourlifee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie motywacją, do dalszego prowadzenia bloga - za każdy komentarz postaram się odwdzięczyć ♥Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane, a za wszystkie miłe komentarze bardzo dziękuję ♥ zawsze zgadzam sie na wasze prośby; )
Piszcie od serca i nie kłamcie,jeśli coś obiecujesz dotrzymaj słowa; )
Obserwacja=Obserwacja Uczciwa